*Descarrega este recurs gratuïtament clicant aquí:→Descarregar

*Recurs compartit per la Comunitat de www.asociacionnordstrom.com

Autor: Carlos Crespo Campos

Treball resum del llibre:

El Viaje de El Campello. 120 años de municipio, milenios de historia. Gerardo Muñoz Lorente.   Edita Ajuntament del Campello. 2021: https://issuu.com/elcampelloinforma/docs/libro_historia___l_tima_versi_n___2_

Intenció d’aquest treball

La intenció d’aquest treball, resum del llibre de Gerardo Muñoz, és posar en relleu un seguit de dades referents a l’economia del municipi del Campello com a part integrant de l’Horta d’Alacant, una horta que en part ha desaparegut, però que encara, en determinats punts, manté un cert potencial. Una horta que hem de mirar des del punt de vista de la tradició econòmica que explica la major part del seu patrimoni: els centres urbans, amb les seues esglésies i ermites per assentar la població. Les torres de guaita i defensa per protegir eixa població. Les infraestructures hidràuliques per poder regar eixa horta. La lluita contra un clima advers i com són capaços de posar en producció la terra. Eixe clima que serà precisament el que acabarà amb l’Horta, però per l’efecte crida: Sol i Platja. I amb el turisme arribarà el ciment i el totxo. Només les produccions agrícoles de major producció resistiran la situació.

L’abandonament de l’agricultura, però, va ser anterior a la febre del turisme. Ja durant el segle XX veurem com la gent canvia el camp per la mar i el Campello es constitueix en una població marinera, amb una potent…

*Descarrega este recurs gratuïtament clicant aquí:→Descarregar

*Recurs compartit per la Comunitat de www.asociacionnordstrom.com